Jak nauczyć świnkę korzystania z kuwety?

piątek, 3 października 2014

| | |
Hejkaa!

 Zbyt często słyszę to pytanie. Nadszedł czas na szybkiego posta jak tego dokonać. Nie jest to łatwe, szybkie, ale za to męczące i denerwujące. Mój prosiak na prawdę długo się uczył siusiać do kuwety i przyznaję, że do tej pory zdarza jej się nasikać gdzieś w klatce. Więc tak:

Żeby nauczyć prosiaka sikać do kuwety potrzebujemy kuwet. ^^ Następnym krokiem jest różnica podłoża. W kuwecie musi być inne podłoże niż w całej klatce, bo jeśli tak nie będzie to ona nie zrozumie o co nam tak na prawdę chodzi. Polecam jeśli w klatce mamy matę, trociny lub coś takiego to to zostawić, a do kuwety sypać granulat ( ja polecam PINIO, ale to nie ma znaczenia). Więc jeśli nasza klatka ma już dwa podłoża tzn. w klatce np. trociny, a w kuwecie granulat to przechodzimy do kolejnego kroku. Świnka zazwyczaj ma swój ulubiony kącik w którym robi siku (pamietamy, że świnke można nauczyć sikać do kuwety, a jeśli chodzi o to drugie to zaraz podpowiem jak to zrobić), więc tam ustawiamy kuwete, nie wrzucajcie tam żadnych brudnych trocin, bo to nie na tym polega. Najlepiej jeśli nad kuwetą powiesimy paśnik i wodopój. Super by było gdyby udało nam się umieścić właśnie wodopój w ten sposób, żeby prosiak mógł pić będąc w kuwecie, no i to samo z paśnikiem, żeby jadł siedząc w kuwecie (oczywiście siano bo karmę to nie). No i teraz prosiak może spać w kuwecie, ale to nic, nie wnikajmy w to po prostu. Jeśli już wszystko jest umieszczone ( to sami musiscie jakoś wymyśleć i być kreatywni ja w tym nie pomogę dałam radę jak to powinno wyglądać :D ) to teraz cierpliwość, prosiak będzie zmieniać kąciki to wszystko przenosimy, kuwete, paśnik i wodopój. I tak w kółko i w kółko, aż w końcu zobaczymy, że świnka załatwiła się też do kuwety, wtedy nie przestawiamy jej. W kuwiecie możemy sprżatać co 2 dni, a w całej klatce raz dwa w tygodniu jak już prosiak nauczy się załatwiać potrzebę w kuwecie. Przygotujcie też cierpliwość, bo bez tego ani rusz no i dużo logicznego myślenia. Poznajcie swoją świnkę, a w wielu rzeczach będzie wam po prostu łatwiej. Mam nadzieję, że ten post pomógł. :D
Ps jeśli chodzi o bobki świnki to dlatego paśnik powieśmy tak żeby prosiak jadł siedząc w kuwecie, powinno pomóc :)


Trzymamy za was kciuki <3 
Paa!<3

9 komentarze:

Unknown pisze...

Świetny pościk :**

Tola pisze...

Bardzo fajny post ;-) Ja niestety nie mam możliwości nauczenia świnek, mają za małą klatkę, a kuwetę mają na wybiegu taką dużą dla fretek, gdzie czasami się załatwiają ;-)

Unknown pisze...

Zaprasza m do mnie ma bloga (dopiero zaczynam) :)
http://naszekochaneprosiaczki.blogspot.com/?m=1

Daniel Aleksandrowicz pisze...

bardzo dziękuje za ten post mam nadzieje że moja świnka również się nauczy ♥ ☺
pozdrówki <3

Unknown pisze...

polecam moj blog swiniaczki22.blog.pl

sampletext34 pisze...

przygotowane....... pozostaje czekać!! :)
Raczej nie rusza sie z chamaka ale widzi zmiany....

Anonimowy pisze...

Bardzo przydatny post ♥️��

KAJA pisze...

bede pobowac bedzie troche trudno bo mam dwie swinki ktore lubia sikac wszedzie ale mam nadzieje ze damy rade

Unknown pisze...

Najlepiej zrobić jej klatkę na całe mieszkanie , atak serio świnka morska to dość durne zwierzę w sumie je śpi i sra czasem jak ma co to zapładnia i tyle ale taką ją natura stworzyła i wystarczy po co bezowocnie męczyc stworzenie jakimś swoim widzimisię - to zwierzę a człowiek do pewnego wieku też szczy gdzie popadnie

Prześlij komentarz