Dlaczego akurat świnka ,,Morska'' ?

piątek, 22 lutego 2013

| | |
Hejkaa!!

Poszperałam w internecie, specjalnie dla was. Często słyszę takie pytanie, dlaczego akurat świnka ,,MORSKA'' ? No właśnie samą mnie to zaciekawiło. :)

Legenda głosi, że nazwa świnki morskiej wywiodła się ze statków. Kiedyś nie było takich ciepłych ubrań, np. Kurtek, szalików, ocieplanych czapek, rękawiczek itp. Więc marynarze na statkach, marzli. Jak wiadomo, że przecież na morzu, oceanie jest zimno, ponieważ wieją tam wiatry, które zawsze w jakiś sposób ochładzają nas, ale kiedy jest nam zimno, to nie jest zbyt miłe. Więc marynarze wpadli na pomysł, by  ogrzać się jakimiś małymi zwierzaczkami, bo samo futro nie miało ciałka, które by dawało ciepło, a takie nagrzane ciałko to bardzo przyjemnie ogrzewało. Próbowali wkładać sobie w rękawy, chomiki, myszki, szczury, ale okazały się za małe i nie dawały za dużo ciepła. Więc spróbowali z królikami, no ale też nie, bo były za duże by zmieścić się w rękawie. Więc wpadli na pomysł, by wkładać w rękawy i pod koszule sobie świnki morskie, nie za duże nie za małe, a ciepło dawały. Więc wtedy marynarze nosili w rękawach świnki morskie. MORSKIE dlatego, że przecież marynarze pływają na morzach.  I właśnie tak powstała nazwa świnek morskich. :)




No to troszkę się wyjaśniło, co do naszych tajemniczych pupilków. <3

Paaa <3

4 komentarze:

Ola8910 pisze...

Ciekawe, ja się zastanawiałam :D Fajnie, w końcu się dowiedziałam :D
Zapraszam do mnie :)

Anonimowy pisze...

Ciekawa ta legenda... też się zaciekawiałam dlaczego "MORSKIE". Przydatny post. :). Zapraszam do siebie
http://chomik69.blogspot.com/

Anonimowy pisze...

Zapraszam na blog
nasze-kochane-prosiaki.blogspot.com

Anonimowy pisze...

to tylko legenda i nie jest prawdą, bo kiedyś świnke morską nazywali świnką zamorską bo pochodzi zza morza a potem jej chyba nazwe zmienili na właśnie świnka morska (nie wiem do końca) pozdro odemnie dla lucynki i ciebie ps.ślicznyyyyyyyyy prosiaczek i super filmy na youtube

Prześlij komentarz